Formy teatru tańca w praktyce – warsztaty

Warsztaty, które poprowadzi Katarzyna Kania, skierowane są zarówno dla osób, które profesjonalnie zajmują się pracą z ciałem i głosem, jak i dla młodzieży, która chce zaznajomić się z teatrem tańca, pogłębić świadomość ciała lub po prostu lubią ruch i pracę nad ciałem. Warsztat  ma na celu wzmocnienie kondycji i kreatywności ruchowej oraz odkrycie potencjału ekspresji ciała. Opierać się będzie m.in. na ćwiczeniach fizycznych, takich jak praca z podłogą, ćwiczenia koordynacyjne, pracy z oddechem, jak i ćwiczeniach rozwijających wyobraźnię cielesną i emocjonalną. Będziemy rozwijać zarówno pamięć ruchową, jak i poprzez improwizację – pracować nad szukaniem nowych dróg posługiwania się ciałem i emocjami. W ramach warsztatu, odbędzie się również otwarta dyskusja, podczas której będziemy rozmawiać na temat czym jest taniec współczesny, tzw. teatr tańca,  taniec fizyczny- jak wygląda to w Polsce i na świecie. Dyskusja ma na celu poszerzenie praktyki cielesnej o zagadnienia teoretyczne, które pomogą zgłębić ogólny temat warsztatu.

Nie wymagamy doświadczenia lub wiedzy w tym zakresie. Podział na grupy wiekowe bądź stopień zaawansowania będzie dokonany na podstawie zgłoszeń, które należy kierować na adres mailowy: k.gradowska@ckgdynia.pl Prosimy o umieszczenie informacji o wieku i doświadczeniu w zakresie tańca.

Termin przysyłania zgłoszeń: 02.02.2015 r.

8.02, niedziela, od godz. 12.00 – dorośli
9.02, poniedziałek, od godz. 12.00 – młodzież szkolna

Centrum Kultury w Gdyni,
ul. Łowicka 51, Gdynia
*Wstęp wolny

Katarzyna Kania

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia im. Grażyny Bacewicz w Gdańsku (klasa skrzypiec). Edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską rozwijała m.in. w Teatrze Muzycznym w Gdyni oraz na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie, między innymi w tegorocznej edycji festiwalu Deltebre Dansa, w którym udział umożliwiło jej wsparcie finansowe od miasta Gdynia. Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka międzynarodowej grupy teatralnej little:interference, która ma w swoim dorobku takie spektakle jak: Operculum:looking for Heimat oraz Heimsuchung/Nawiedzenie, który otrzymał- Nagrodę Specjalną Marszałka Województwa Śląskiego- Złotą Maskę- za choreografię. Spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Współtwórczyni oprawy artystycznej Silesia Fashion Day 2013 oraz takich spektakli jak: ,,Bad dancing- good art.’’ (zwycięzca polskich eliminacji konkursu Solo Duo 2013), ,,Zrabowali mi składaka’’ (spektakl realizowany w ramach programu klubu Żak w Gdańsku REZYDENCJA/PREMIERA 2014 ), który grany był zarówno na scenach polskich, jak i zagranicznych ( Festival Dei Due Mondi, Spoleto, Włochy). Aktorka w spektaklu ,,Portret Wielokrotny’’ w reżyserii Piotra Cieślaka. Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: „Święto wiosny…100 lat później” (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz „Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę”. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) i Bratysławie(VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii do spektaklu dyplomowego w jego reżyserii na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu „Ubu Król czyli Polacy”, za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Prof. Jerzego Stuhra oraz Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, jak i również za osiągnięcia i aktywność artystyczną w dziedzinie teatru tańca. Obecnie- asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a przy spektaklu „Working title Ego”.

Możliwość komentowania jest wyłączona.