Niedziela Melomana „Maestria Italii, perkusyjna precyzja i muzyczne piękno”

Plakat - NM 10Centrum Kultury oraz Miasto Gdynia zapraszają na październikową odsłonę Niedzieli Melomana.

Maestria Italii, perkusyjna precyzja i muzyczne piękno

18.10.15, niedziela, godz. 16.30 KUP BILET
Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, Aleja Zwycięstwa 96/98
budynek III – Centrum Konferencyjne, Sala C
Bilety: 20 zł

Wykonawcy:
Francesca Santangelo (Włochy) – marimba, instrumenty perkusyjne
Claudio Santangelo (Włochy) – marimba, instrumenty perkusyjne
Piotr Sutt – marimba, elektronika, instrumenty perkusyjne
Bartłomiej Sutt – wibrafon, instrumenty perkusyjne

W programie muzyka kompozytorów:
Luigi Marinaro, Roland Dyens, Carlos Passeggi, Brett Paschal, Claudio Santangelo, Iannis Xenakis, Astor Piazzolla

Francesca SantangeloClaudio SantangeloFrancesca i Claudio Santangelo

Znakomici włoscy muzycy koncertujący niemalże na całym świecie (USA, Kostaryka, Meksyk, Mongolia, prawie cała Europa) w ramach najsłynniejszych festiwali perkusyjnych. Oboje prowadzą dziesiątki warsztatów i lekcji mistrzowskich ukazujących kunszt gry zarówno na melodycznych jak i rytmicznych instrumentach perkusyjnych. Francesca Santangelo prowadzi klasę perkusji w Freiburgu oraz współpracuje z orkiestrą RAI w Turynie. Claudio Santangelo poza bogatą działalnością solistyczną jest także cenionym kompozytorem tworzącym głownie muzykę perkusyjną nasyconą wspaniałą melodyką i bogactwem kolorów. Od wielu lat występują solo i w duecie a także w towarzystwie zespołów perkusyjnych i orkiestr symfonicznych. Koncertowali i współpracowali niemalże z wszystkimi liczącymi się artystami sztuki perkusyjnej na świecie. W programach ich koncertów zawsze usłyszeć można najsłynniejsze kompozycje w opracowaniu na instrumenty perkusyjne i klasykę perkusyjną z największych ssał koncertowych.

Bartłomiej Sutt

Jeszcze bardzo młody artysta – uczeń OSM I i II st. w Gdańsku a już doświadczony solista i kameralista występujący między innymi z Wileńską Grupą Perkusyjną, Gdańską Grupą Perkusyjną Jeunesses Musicales na międzynarodowych festiwalach perkusyjnych. Zdobywca II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym PAS pod patronatem Bartłomiej SuttUNESCO we Włoszech, III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Współczesnej w Płocku oraz finalista Międzynarodowego Konkursu Perkusyjnego w Wilnie. Współpracował w charakterze solisty i kameralisty z Polską Filharmonia Kameralną, Grupą MoCarta, Królewską Orkiestrą Salonową, Hevelius Brass, francuskim wibrafonistą i kompozytorem Emmanuelem Sejourne, meksykańskim marimbafonistą Javierem Nandayapa oraz Chórami UKW, UMK, UAM i Sopockim Chórem Kameralnym Continuo. Brał udział w nagraniach CD z Natalią Kukulską, Renatą Przemyk, Raz Dwa Trzy, Javierem Nandayapa (Meksyk), Arturem Andrusem i Miką Urbaniak. Pasjonuje się kameralistyką perkusyjną, muzyką etniczną a nade wszystko kulturą i sztuką Ameryki Łacińskiej prowadząc i tworząc brazylijskie Batucady.

Piotr Sutt

Solista perkusista, kameralista, pedagog, animator kultury, propagator sztuk muzycznych.

Założyciel i lider powstałej w 1985 r. Gdańskiej Grupy Perkusyjnej Jeunesses Musicales. Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Stypendysta „Jeunesses Musicales World Orchestra” w Berlinie, Wiedniu i Warszawie. Solista wielu renomowanych festiwali muzycznych (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej w Atenach, Festiwal Najnowszej Muzyki Perkusyjnej w Hanowerze, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Marimbowej w Villahermosa – Meksyk, Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny w Wilnie, Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku). Artysta koncertował w charakterze solisty na koncertach symfonicznych i kameralnych niemalże w całej Europie i Meksyku.

Piotr SuttDokonał wielu nagrań solistycznych i kameralnych klasyki perkusyjnej oraz muzyki najnowszej dla Polskiego Radia. Grając wiele prawykonań, przyczynił się do promocji sztuki perkusyjnej, zarówno solistycznej jak i kameralnej (m.in.: Koncert na instrumenty perkusyjne i orkiestrę symfoniczną W. Thärichena, Concerto Ostinato K. H. Köpera na wibrafon i orkiestrę smyczkową, Samba Classique na dwie marimby, orkiestrę smyczkową K. H. Köpera – utwór dedykowany duetowi Katarzyna Myćka i Piotr Sutt, Koncert na wibrafon i orkiestrę kameralną B. Schaeffera – utwór dedykowany soliście). Współpracował m.in. z: J. Tatem, Z. Mehtą, G. Crumbem, St. Reichem, P. Boulez. E. Sejourne, N. Rosauro, J. Nandayapa, W. Rowickim, W. Michniewskim, L. Możdżerem, Izraelską Orkiestrą Symfoniczną, Bach Ensemble – Meinz, Filharmonią Narodową w Warszawie, Polską Filharmonią Kameralną, Polską Filharmonią Bałtycką, Poznańską, Łódzką, Szczecińską, Kaliską, Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis oraz Grupą MoCarta. W latach 1999 – 2003 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowych Festiwali Muzyki Perkusyjnej w Kaliszu pod patronatem Ministerstwa Kultury. Od 1990 r. współpracuje, jako pierwszy perkusista z Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego.

Działalność dydaktyczną i naukową realizuje w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie jest zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego pełniącego funkcję kierownika Katedry Muzyki Instrumentalnej i Estradowej. Od 2013 prowadzi klasę perkusji i kameralistyki perkusyjnej (The Bacewicz Percussion Ensemble) w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Zaangażowanie w działalność pedagogiczną zaowocowało wieloma znakomitymi absolwentami, solistami, kameralistami i laureatami międzynarodowych konkursów. Juror międzynarodowych konkursów perkusyjnych i wykładowca mistrzowskich warsztatów artystycznych. Autor nowatorskich projektów wykorzystujących osiągnięcia nauk i sztuk muzycznych, pedagogiki oraz elektroniki do arteterapii i aktywizacji. Od 2006 r. dyrektor artystyczny i pomysłodawca Dziecięcej Orkiestry Onkologicznej działającej przy Fundacji Iskierka na rzecz dzieci z chorobą nowotworową. Pomysłodawca i realizator warsztatów z zakresu komunikacji, przywództwa oraz relacji interpersonalnych – wykorzystujących doświadczenia artystyczne gry solistycznej, kameralistyki i dyrygentury.

Możliwość komentowania jest wyłączona.