„Sonata Belzebuba”, Stanisław Ignacy Witkiewicz, Reż. Tomasz Podsiadły

sonata_A2Po sukcesie „W małym dworku” przyszedł czas na kolejne dzieło Mistrza Witkiewicza. Historię o tych i dla tych, którzy próbują tworzyć. Próbują wyjść ponad przeciętność. I są skłonni oddać oraz poświęcić w imię sztuki dosłownie wszystko. Do końca, do śmierci. Nie zawahają się nawet wtedy, gdy sam diabeł upomni się o ich duszę.

Pogrążeni w egzystencjalnym smutku, znanym tylko prawdziwym artystom, informujemy, iż po długim i żmudnym procesie twórczym udało się stworzyć Sonatę, taką, jakiej sam Belzebub nie powstydziłby się.

Podczas uroczystości scenicznych towarzyszyć nam będą intryga, zdrada, metafizyka, mord, a nawet zmartwychwstanie.

Pamięci wszystkich tych, którzy pragnęli stworzyć wielkie dzieło.

Centrum Kultury w Gdyni
ul. Łowicka 51, Gdynia
Czas trwania: 80 min z przerwą *Bilety: 25 zł

Realizatorzy:

Tekst: Stanisław Ignacy Witkiewicz
Reżyseria: Tomasz Podsiadły
Scenografia: Agnieszka Szewczyk
Kostiumy: Karolina Bryl
Asystentka reżysera: Sylwia Ogryzek
Przygotowanie wokalne: Marta Stanke

Obsada:
Babcia Julia – Anna Górna​ ​/ Helena Sutton
Krystyna Ceres – Iza Morawska / Adrianna Rabęda
Istvan Szentmichalyi – Szymon Kowalski​ / Michał Tylicki​
Hieronim Baron Sakalyi – ​ ​Karol Roda / Krzysztof Węgrzynowicz / Marcin Ziurkowski
Baronowa Sakalyi – Agata Braun / Ewa Bućko
Teobald Rio Bamba – ​​Tomasz Bolek / Szymon Rudziński​
Joachim Baltazar De Campos De Baleastadar – ​Jakub Borkała / Adrian Tomaszewski
Hilda Fajtcacy – Małgorzata Choroszewska​​ / ​Sylwia Drzycimska / Marta Stanke
Ciotka Istvana – Julija Moskalova / Sylwia Ogryzek
Don Jose Intriguez De Estrada – Paweł Denc
Lokaje – Karolina Bryl, Leszek Ludwicki​, ​Ewelina Stankiewicz, Monika Zawistowska, ​Helena Sutton​, Damian Brillowski, Anna Fiedorowicz, Agata Braun
Lokaj Baronowej Sakalyi – Weronika Sprenger​

PREMIERA 26 maja 2017 r.

Specjalne podziękowania dla Cafe Strych, Anety Czepułkowskiej i Agnieszki Chwazik, Marii Łupińskiej, Moniki Maćkowiak, Mirosławy Stawickiej

 Recenzje:

To zgrabne przedstawienie zaskakuje ciekawymi rozwiązaniami scenograficznymi i reżyserskimi. Aktorzy dobrze się czują w podszytej groteską, absurdem i dowcipem konwencji spektaklu, przez co ma on dobrą dynamikę i odpowiedni rytmTrojmiasto.pl