Zapraszamy na premierę!

Już w piątek, 12 kwietnia o godz. 19, premiera spektaklu „Maszyneria Mitu” w reżyserii Tomasza Podsiadłego. Poniżej prezentujemy twórców i aktorów, którzy przygotowali spektakl.

Tomasz Podsiadły – reżyseria

Aktor, reżyser, pedagog, konferansjer. Miłością do sztuk scenicznych zarazili go dziadkowie – artyści śpiewacy. Swoją przygodę ze sceną rozpoczął jako czternastolatek grając w „Księciu i Żebraku” w reż. J. Killiana w Teatrze Miejskim w Gdyni. Jeszcze przed zdaniem matury udało mu się grać w spektaklach Adama Hanuszkiewicza, Andrzeja Wajdy i Waldemara Śmigasiewcza.. Absolwent, Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej, do 2011 roku aktor Teatru Muzycznego w Gdyni. Od 2007 roku związany z trójmiejskim projektem edukacyjnym Scena 138. To właśnie podczas pracy z młodzieżą odkrył, że reżyseria daje mu wiele satysfakcji i spełnienia. Pokłosiem zmiany teatralnego frontu były: „Balladyna” Sceny SAM, a także „Idąc do… czyli historia Małego Księcia” i „Królowa Śniegu” Sceny 138. Dziś mówi o sobie: Za dwadzieścia lat… Myślę, że przede wszystkim widzę siebie jako reżysera, choć nigdy nie zakładałem, że nie wrócę na scenę. Jego marzeniem jest wyreżyserowanie opery.

Elżbieta Żukowska – scenariusz

Absolwentka Filologicznego Studium Doktoranckiego UG, autorka książki „Mitologie Andrzeja Sapkowskiego”, publicystka, blogerka, fascynatka literatury każdej. Zakochana w mitach i mitologiach. W pracy badawczej zajmuje się obecnie religią słowiańską i kulturą popularną. Publikuje w książkach monograficznych i wydaniach zbiorowych. Współpracuje ze Sceną SAM przy Centrum Kultury w Gdyni.

 

Magdalena Kurek – scenografia i kostiumy

Wszechstronna artystka, niegdyś modelka, aktorka. Obecnie związana z Centrum Kultury w Gdyni, zajmuje się tworzeniem scenografii i kostiumów do spektakli grupy teatralnej Scena 138 oraz na potrzeby Sceny SAM. Ilustratorka książek dla dzieci i dorosłych. Jej projekty scenograficzne wpisują się w nurt upcyklingu („robienia czegoś z niczego”).

 

Rafał Kłoczko – kompozytor

Dyrygent, kompozytor i teoretyk muzyki, wielokrotny stypendysta Stypendium Artystycznego Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Torunia i Marszałka Województwa Pomorskiego. Pracował pod okiem dyrygentów, m.in. Janusz Przybylski, Zygmunt Rychert, Wojciech Rajski, Wojciech Michniewski. Współpracował z orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Gdyńską Orkiestrą Symfoniczną, Elbląską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Kameralną w Sopocie.

 

Agata Braun – asystent reżysera

Na co dzień dziennikarka współpracująca z tygodnikiem „Express do kawy” oraz magazynami portów lotniczych w całej Polsce, blogerka, studentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego, przyszły kulturoznawca i antropolog teatru. Od 2006 roku związana z grupą teatralną Scena138, wcześniej uczestniczyła w warsztatach Młodzieżowego Domu Kultury oraz należała do Teatru Junior.

 

Ewa Błachnio

Aktorka kabaretowa od dwunastu lat związana z Kabaretem Limo. Z Centrum Kultury w Gdyni współpracowała przy spektaklu „Balladyna” w reż. T. Podsiadłego wcielając się w przejmującą rolę Wdowy. Na co dzień jest związana ze sceną kameralną Teatru Nowego w Krakowie.

 

 

Maciej Dmochowski

Absolwent Studia Teatralnego Tomka Zadróżnego przy Teatrze Baza w Warszawie. Występował na scenach teatrów w Gruzji i Rosji. Ważniejsze role: Guślasz w II części „Dziadów” A. Mickiewicza (spektakl grany w Petersburgu i Gruzji), Ochroniarz w „Roberto Zucco” oraz Marzyciel w „Białych Nocach” F. Dostojewskiego w reż. T. Zadróżnego. Zafascynowany Rosją i literaturą rosyjską. Od 2012 roku również członek zespołu Teatru Impro w Warszawie.

 

Kamila Dziemian

Aktorka, absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym, w Gdyni. Trójmiejska publiczność miała szansę zobaczyć ją głównie w produkcjach sopockiej Sceny Off de Bicz, między innymi w spektaklach „Śmierć i dziewczyna” oraz „Dwie noce miłości” w reż. J. Wójcickiego. Jak sama przyznaje jest ruda nie tylko z powodu koloru włosów, ale też z charakteru.

 

Piotr Feliś

Lubi świat widziany z różnych perspektyw. Ze sceny, sprzed i zza kamery oraz przez okno pociągu. Szkoła aktorska w Olsztynie nauczyła go obserwacji siebie i otoczenia, praca we wrocławskim teatrze ARKA dała narzędzia do pracy, roczna przygoda w telewizji dodatkowy fach operatora i montażysty, a Centrum Kultury w Gdyni możliwość połączenia tych wszystkich wartości.

 

Amelia Jankiewicz

Z wykształcenia aktorka, logopeda i instruktor tańca. Absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni oraz Uniwersytetu Gdańskiego (kierunek logopedia i filologia polska). W latach 2006-2010 brała udział w spektaklach Teatru Muzycznego (m.in. „Dracula”, „Footloose – wrzuć luz!”, „My Fair Lady”), Teatru Miejskiego („Dyzma”, „Piaf”) oraz Sceny Letniej („Casanova”). Do 2011 roku związana ze Studiem Tańca „The Salsa Kings”. Od kilku lat prowadzi warsztaty ruchowe, dykcyjne oraz aktorskie dla dzieci i młodzieży. Członkini grupy tanecznej Ars Danse.

Tina Popko

Absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej  przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, znana między innymi ze spektakli: „Czarownice z Salem” w reż. J. Machulskiego, a także trójmiejskich produkcji: „Grease”, „Shrek” i „My Fair Lady” w reż. M. Korwina, „Słodkie lata 20., 30…” w reż. J. Szurmieja oraz „Hotel Palace” w reż. T. Czarneckiego. Absolwentka koszalińskiego Studium Wokalnego D. Helbik-Słobodzian i Studia Ruchu dla tancerek i modelek „Gracja”. Wokalistka, pianistka i autorka tekstów piosenek.

Artur Rybak

Rocznik ’89, z wykształcenia informatyk, choć z powołania chyba bardziej ciągnie go ku projektom artystycznym. Software Engineer w firmie Kainos i koordynator konkursu AppCamp. Do teatru trafił przypadkiem i to dzięki kinu… najpierw krótko romansując z Południowobałtycką Akademią Teatru Niezależnego (projekt sopockiej Sceny Off de Bicz), a następnie wiążąc się z grupą teatralną Scena138, gdzie zagrał Kaja w adaptacji „Królowej Śniegu” w reż. T. Podsiadłego. W wolnych chwilach amatorsko gra na organach piszczałkowych.

Karolina Sowińska

Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz historii sztuki na Uniwersytecie Gdańskim. Z teatrem związana od… odkąd pamięta. Współpracowała między innymi z Teatrem Znak oraz Stowarzyszeniem Kulturalno-Edukacyjnym MOST. Aktualnie rozwija swoją dozgonną miłość do teatru w Scenie 138 oraz w Scenie SAM. O sobie i swojej pasji do aktorstwa mówi: Czasami zastanawiam się czy Karolina Sowińska w ogóle istnieje. Może to tylko kolejne wcielenie? Zakładając jednak, że istnieje, poprzez aktorstwo mogę ją poznać. Co tu dużo mówić: zaczynam ją lubić. Jest szczęściarą.

Bartłomiej Sudak

Absolwent LART Studio w Krakowie, student IV roku Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni i II roku dziennikarstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Od podstawówki zarażony magią sceny, która fascynuje go po dzień dzisiejszy. Najlepiej czuje się w charakterystycznych rolach drugoplanowych, przede wszystkim w komediach i farsach.

 

Aleksandra Walusiak

Aktorka, absolwentka Studium Aktorskiego im. A. Sewruka w Olsztynie. Teatr jest dla niej sposobem wyrażania siebie i dokopywania się do swoich najgłębszych zakamarków. W ludziach niepokoi ją maska uśmiechu pod którą skrywane są prawdziwe intencje. Ważniejsze role: Maria Lwowna w „Letnikach” M. Gorkiego w reż. M. Kotańskiego oraz Tanja w „Sinobrodym – nadziei kobiet” D. Loher w reż. J. Fertacz.

 

Michał Zacharek
Absolwent Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni (rocznik 2010) oraz krakowskiego LART Studio (rocznik 2005). Będąc w Krakowie wystąpił na deskach Teatru im. Juliusza Słowackiego w spektaklu „Opera za trzy grosze” w reż. R. Zioło. W gdyńskim Teatrze Muzycznym zagrał miedzy innymi: Doodiego w „Grease” i Kota w butach w „Shreku” w reż. M. Korwina, Hrabiego z wąsem w „Lalce” B. Prusa w reż. W. Kościelniaka, Próżniaka w „Małym     Księciu” A. de Saint-Exupéry w reż. R. Komassy. Współpracuje również z Centrum Kultury w Gdyni gdzie można go zobaczyć w spektaklach: „Mayday. Run For Your Wife” i „Romanca” w reż. D. Majchrzaka oraz „Hotel Palace” w reż. T. Czarneckiego.

Możliwość komentowania jest wyłączona.